نحوه کار با وب اپلیکیشن پومودورو
نحوه کار با وب اپلیکیشن پومودورو

سلام دوستان؛ امروز اومدم که وب اپلیکیشن «پومودوروی من» رو بهتون معرفی کنم.
چقدر خوبه که شما از یک برنامه‌ای استفاده کنید که خودش عصاره‌ی یک تکنیک مدیریت زمان فوق العاده هست و کار کردن باهاش بسیار راحته و قابلیت‌های متعددی هم داره.
حتما حتما به وب اپلیکیشنمون سر بزنید ( App.MyPomodoro.ir ) کافیه یکبار ازش استفاده کنید تا دیگه نتونید اون رو کنار بذارید!

 

کارهاتو لیست کن!

برای خودتون یک لیست کار آماده کنید یا به قولِ خارجیا یه تودولیست (ToDoList) درست کنید. برای هر کار هم، می‌تونید یک دسته‌بندی مشخص داشته باشید! اینطوری ما در وب اپلیکیشن «پومودوروی من» براتون گزارش‌های جالبی از زمان انجام کارهاتون در دسته‌بندی‌های مختلفی که ساختید، ارائه میدیم و شما هم کارهاتون رو با ایجاد دسته‌بندی تفکیک می‌کنید.
راستی! برای هر کار هم می‌تونید پیش‌بینی کنید که چقدر زمان برای انجامش نیاز دارید؟! در نهایت ما بهتون می‌گیم که با احتساب زمان‌های استراحت، چه ساعتی همه‌ی کارهاتون تموم میشه 🙂

 

تمرکز، تمرکز و تمرکز

حالا یک کار رو انتخاب کن و دکمه شروع تایمر رو بزن. از الان به بعد دیگه فقط باید روی همون یک کار تمرکز کنی!
در طول یک پومودورو (۲۵ دقیقه) پاسخ به تماس تلفنی، حرف زدن با دیگران، چک کردن شبکه‌های اجتماعی یا حتی چت‌های ریزِ عاشقونه با یار ممنوعه! :)) هیچ وقت نباید یک پومودورو (۲۵ دقیقه) از کار رو نیمه تمام رها کنی! هرچند که طبق آموزه‌های پومودورو، هر بلوک زمانی شما یا در واقع هر پومودورو ۲۵ دقیقه هست، اما اگر بخوای میتونی این زمان رو بیشتر یا حتی کمتر کنی. ما این قابلیت رو در وب اپلیکیشن «پومودوروی من» برات فراهم کردیم؛ فقط ازت میخوایم که تمرکز کنی!

 

ریلکس کن!

نوتفیکیشن و صدایی که بعد از اتمام زمان پومودورو می‌شنوی بهت میگه که کار بَسِه! وقتشه که کمی استراحت کنی. حالا تایمر ۵ دقیقه‌ای (استراحت کوتاه) شروع میشه و تو می‌تونی چیزی بنوشی، قدم بزنی و یا شبکه‌های اجتماعیتو چک کنی.
اینو هم بگم که در وب اپلیکیشن «پومودوروی من» تو می‌تونی زمان استراحت کوتاهت رو از ۵ دقیقه به هر زمانی که میخوای تغییر بدی. اما اسمش استراحت کوتاهه ها! یهو نکنیش ۵۰ دقیقه!

 

گزارش کارهای انجام شده

در نهایت بعد از انجام هر پومودورو از کاری که روش تمرکز کردی، یک رونوشت از عنوانِ اون کار به همراه ساعت اتمامش در لیست کارهای انجام شده‌ی امروزت ثبت میشه. اگر در وب اپلیکیشن «پومودوروی من» ثبت نام کرده باشی، ما تمامی کارهای انجام شده‌ت رو به تفکیک «امروز»، «دیروز»، «هفته گذشته» و «ماه گذشته»؛ با فیلتر دسته‌بندی و با جزئیات زمان و تعداد پومودوروها بهت نشون میدیم!

 

    این مطلب را به اشتراک بگذاريد:
دیدگاه‌های کاربران